It's ALIVE...!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Donselaar - WaarBenJij.nu It's ALIVE...!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Donselaar - WaarBenJij.nu

It's ALIVE...!!!

Door: Lisje

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 September 2014 | Australië, Brisbane

Lieve mensen,

Het duurde even voordat ik een redelijke Wifi verbinding heb kunnen bemachtigen om jullie dit te kunnen berichten. Mmaar 4 september rond 21.00 heeft het 3e vliegtuig (1e Amsterdam – London Heathrow, 2e London Heathrow – Signapore, 3e Signapore – Brisbane) me naar final destination Brisbane gebracht wat aan de oostkust van Australië ligt. Het onderweg zijn voor 26 uur is ontzettend meegevallen omdat we de grootste periode in het donker vlogen, de luikjes naar de buitenwereld dicht waren en iedereen zich overheerlijk koest hield of lag te pitten. En daarnaast hebben we de overige uurtjes gewoon lekker zitten babbelen met de buurman naast me waar ik meerdere goede tips van heb gekregen en een gratis verblijfplaats wanneer ik in de buurt ben.

Eenmaal op Brisbane komt de vermoeidheid toch een beetje boven borrelen waardoor je niet meer zo scherp bent. Gelukkig stond er een personal assistent voor deze dame klaar die ons samen met de rest naar ons verblijf bracht. Een leuk moment is altijd wanneer je in de auto stapt en je in je door de vermoeidheid nog niet helemaal door hebt dat ze links rijden. En dan in één keer gaat onze lieve chauffeur links de rotonde over waardoor ik bijna een panische schreeuwneiging kreeg. Gelukkig vond die gênante actie alleen in m’n hoofd plaats…

Uiteindelijk zijn er 14 mensen die samen met mij de stoomcursus “Hoe moet je boeren in Australië?” De hele groep bestaat uit 5 jongens en 8 meiden. We hebben zweedse jongens, Duitsers, Engelse, Franse en Spaanse lotgenootjes. Samen hebben we een hele wandeltocht gemaakt langs de rivier van Brisbane en elkaar leren kennen. Soms met een beetje moeizaam en gebrekkig engels maar dat zorgt ook weer voor hilarische misverstanden waar we allemaal om kunnen lachen. Kortom, de hele groep bestaat uit relaxte mensen en we kunnen het tot nu toe heel goed met elkaar vinden.

Morgen gaan we in een 5 uur durende busrit richting Rainbow Beach om daar wat administratieve zaken te regelen zoals een bankrekening e.d. en nog even te relaxen totdat we maandag naar Springbrook Farm gaan voor de stoomcursus.

Tot zover het 'Ik ben veilig aangekomen' bericht.

Tot de volgende Wifi verbinding dan maar weer

• 05 September 2014 - 09:05

Gerdien,stefan En Nadia En Julian:

He hallo

Goed om van je te horen, en leuk dat je voor zover een relaxte groep heb.
    wij kregen gister nacht om 3.44 jou ap dat je geland was in signapore, maar denk dat je app vertraging had. Ga lekker genieten en laat alles maar op je af komen.
    Oh ja ben jij de enige nederlander, met het maffe(grapje) idee om ons zolang alleen te laten. hi hi hi

nou geniet ervan meid, en succes met knol rijden he!!!!!

groetjes en dikke knuffel
    Stefan, Gerdien Nadia en Julian

• 05 September 2014 - 11:22

Caroline:

Wat leuk dat je gelijk al zon leuke klik hebt met de groep en dat je er dan eindelijk bent! En leuk geschreven, het spreekt tot de verbeelding :D. Ik ben benieuwd naar jouw als cowgirl :). Geniet ervan!

liefs.

• 10 September 2014 - 23:08

Wilma:

Hoi
    Lisanne, fijn dat hhe goed bent aangekomen. Ben benieuwd naar je ervaringen. Groetjes van ons allemaal

• 11 September 2014 - 21:10

Henk En Nel:

Ha Lisanne,
    hë,hë eindelijk is het grote avontuur begonnen.
    Geniet ervan!!!!!!!
    We horen of lezen wel weer.

• 24 September 2014 - 13:18

Gerdien,stefan En Nadia En Julian:

He lis

Wat maak je daar toch veel mee, ik stel me zo voor dat jij je daar wel vermaakt. en ja beetje vies en niet dagelijk op tu date zijn past wel bij jou. Lekker boeie zou je zeggen"
    Hier gaat het ook goed, zondag middag ging nadia ineens zonder kurk zwemmen, ze gaat zo snel. En julian sprong ook zo van de rand koppie onder. Wat natuurlijk vet stoer is.
    Nadia oefent op school met letters, kan inmiddels kikker schrijven. inmiddels zijn alle pups vertrokken en is de rust weder gekeerd, kan ik onze Sarah op gaan voeden.
    Hier in nederland nog steeds redelijk mooi weer, de boeren zitten volop in mais bouw.
    Nadia en julian vragen vaak "is het nu nacht bij lis"

nou lis veel plezier daar en pas goed op jezelf.
    dikke dikke knuffel